CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, May 14, 2009

BAB 8- iNDahnYa TakDIr

episode 8

really admire u sayang
love: piejun

:-)

Mawar tersenyum melihat tulisan itu.
“kak…..Q suruh baca la bukan suruh kak jadi kerang. Macam la best sangat apa yang dia tulis tu”
“best apa…..jiwang jugak bos Q neh. Ingatkan tahu mengusik je”
“apa jiwang-jiwang lak ni…..malas la nak cakap dengan akak dah” Q mengambil novel ditangan Mawar kemudian menapak semula ke mejanya. Sakit hati betul melihat lukisan dibawah nama lelaki itu.


“kenapa dengan budak comey tu kak?”
Mawar menoleh pada meja dibahagian tepi pejabat. Q sedang mengetuk –ngetuk meja dengan pensil. Di depannya tidak ada sebarang kertas. Nampak sangat tak buat kerja langsung. Kemudian kembali memandang wajah Faizul.
“dia tengah mogok la Encik. Dah tak nak buat kerja tu. Dari tadi asyik bergendang lepas tengok jam, lepas tu bergendang balik”
“mogok kenapa?”
“novel dia kena conteng….mesti la marah” selambe je Mawar menjawab.
“tu pun nak marah ke?”
“Encik jangan tak tau….budak comey tu fanatik yang amat dengan novel.”
“ala…bukan rosak pun….tu pun nak angin ke?”
“apa kata Encik pergi minta maaf kat Q. mana tau lepas ni dia ok balik.”

Tanpa sebarang kata Faizul melangkah menghampiri meja Q. gadis itu masih asyik dengan ketukan yang tak berirama. Dah macam orang buat konsert rock pun ada.
“dengar lagu apa tu?”
Q yang tergejut tanpa sengaja mengetuk kepala Faizul. “ma…” muka kembali masam bila melihat lelaki yang menconteng novelnya. Niat hati untuk meminta maaf tadi terus terbantut. Dia kembali mengetuk meja.
“marah lagi ke?”
Q buat pekak.
“Q….saya minta maaf k. tapi apa yang saya tulis tu memang ikhlas dari hati saya”
dia terus mengetuk meja. Malas untuk menjawab.
“Q……please la sayang”
“sapa sayang Encik?” cepat je dia membalas
Faizul terus ketawa mendengar jawapan Q. “awak dah tak marah kan….”
“sapa cakap saya tak marah?”
“awak la….kan dah boleh cakap tu….muzik thaipusam pun dah takde dah ni. Kira ok dah la ni kan?”
“saya tak kan maafkan Enc…”
“kau orang ni apasal?....keje nak gaduh je….nak saya kawinkan ke?” entah dari mana Encik Hakim pulak muncul. Tetiba je terpacak di belakang Faizul. Q terus memandang lantai. Kalau dengan bapak singa ni memang dia tak berani nak menjawab. Muka serius 24/7. tu pasal nampak tua walaupun umur sebaya dengan mamat kerek neh.
“kenapa ni Jun?”
“misunderstanding sikit”
“Q?.....kenapa? apa yang awak tak puas hati?”
“takde apa Encik Hakim”
“cakap cepat….saya tak nak dengar awak bergaduh balik bila saya masuk dalam bilik.”
“aku tulis note kat novel dia tadi….lepas dia baca terus tak mau buat kerja dah…..Mawar cakap dia merajuk”
‘siot betul la mamat kerek neh. Suka hati dia je cerita macam tu dekat bos. Tau le you all best friend, tapi agak-agak la. buat malu betul’...tapi tu semua dalam hati aje la. mana berani nak cakap direct kat bapak singa ni.
“Q….duk fikir formula apa sampai berkerut macam tu? Bagi saya buku yang bos awak ni tulis”
Dalam terpaksa dia menghulurkan buku tersebut. Hakim sedaya upaya menahan tawanya bila membaca tulisan Faizul. Lawak betul la mamat ni. Ada ke tulis macam tu.
Pen di atas meja dicapai……

Lagi sekali saya tgk awk bgaduh dgn piejun sy nikah terus dgn awk.
Truly/; your bapak singa



“nah….simpan elok-elok.jangan letak merat-rata lagi lain kali” selesai menulis, novel tersebut diserahkan kembali pada Q. Dia kemudian melangkah ke dalam bilik.

“Hakim tulis apa?” soal Faizul bila Hakim berlalu.
“apasal lak sibuk nak tau. Dah la, saya nak buat kerja” Q terus menyimpan novel itu ke dalam beg. Pasal novel pun dah drag masa yang lama. Menyesal pulak bawak novel ke pejabat hari ini.
“kedekut…..tak pe, saya boleh tanya Hakim apa yang dia tulis”
“gi la tanya. Ada saya halang ke?”



Lagi sekali saya tgk awk bgaduh dgn piejun sy nikah terus dgn awk.
Truly/; your bapak singa

‘mental jugak ke bos aku ni?....apasal dia tulis macam ni?’

0 comments:

kekawan

About Me

My photo
only a simple person with the simple mind....:-) semua layan jek....