CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, December 2, 2011

~dIA- 18~

Melihat sarapan yang terhidang diatas meja membuatkan dia tersenyum sampai ke telinga. Rasa indahnya berkahwin. Selalunya sarapan pagi dia hanya segelas jus oren dan sekeping roti gardenia. Ini siap dengan nasi goreng dan milo panas lagi. Memang layanan 1st class.
Gulungan kertas diletakkan diatas meja kopi, dia melangkah ke dapur. Mencari kelibat tukang masak.
“Dah siap? Nak abang tolong apa-apa?” soal Fikri pada cik puan yang sibuk membilas kuali yang digunakan tadi.
“Tolong makan je. Ira nak tukar baju kejap”
“Abang tunggu ye. Mana best makan sorang-sorang” xox hanya menggeleng. Malas nak buat sesi debat dewan parlimen pagi-pagi macam ni. Macamlah dia nak bertapa dalam bilik, sampai nak kena tunggu bagai. Kalau Fikri makan dulu pun, sempat je dia nak join sekaki.
Sepuluh minit kemudian dia keluar dari bilik. Fikri masih diruang tamu, tekun membaca entah apa ditelefon bimbit. Pakcik sorang ni memang sangat suka gadjet, semua benda nak kena berteknologi. Bukan macam dia, telefon harap boleh call dengan masej saja.
“Abang, jom sarapan”
“Jom”
Selesai berkemas meja makan, Fikri sudah menanti dimuka pintu. Bimbang andai mereka tersangkut diatas jalan. Memandang hari ini hari Isnin, jalan raya sangat tidak boleh diduga.



“Mengantuk?” soal Fikri bila perasan xox menutup mulut untuk kali ke lima. Nampak sangat orang mengantuk. Kesesakkan di atas jambatan memang tak boleh nak dielakkan lagi, kereta bergerak macam siput sedut. Jadi penghuni dalam kereta ni dah mula bosan.
“Sikit”
“Lepas ni kita naik motor la, cepat sikit sampai”
“Ha? Siapa nak bawa?”
“Abang la”
“Takpelah, kita naik kereta je. Sampai lewat sikit pun tak apa” tolak xox. Memang dia tak berani naik dengan orang yang baru sebulan dua belajar bawa motor ni. Itu namanya memperjudikan nyawa sendiri. Pemandu di Penang ni semuanya jenis penting diri sendiri, buatnya kemalangan. Jenuh.
“Tak yakin dengan abang?”
“Bukan tak yakin, tapi takut nanti semua orang cakap abang dah ter influent dengan perangai Ira. Busuk la nama Ira”
“apa da….. itu yang Ira fikir. Ingatkan sayangkan abang tadi”
“Yang itu kena fikir lagi la.”
“Pukul berapa balik nanti?”
“5.30”
“Kalau balik lewat sikit boleh?”
“Kenapa?”
“Abang ada meeting pukul 4, mesti habis lambat punya. So dalam pukul enam abang ambil boleh?”
“6.30 la, boleh claim OT”
“Macam tu pulak?”
“Macam tu la. Boleh tak?”
“Takde hal”
“Bagusnya wife saya ni, semua okey je. Takde nak membantah”
“baru tahu? Ira dari dulu lagi dah baik, abang je yang tak nampak. Asyik nak ajak orang bergaduh dengan dia je”
“Yelah, abang salah. Tersalah menilai” akui Fikri. Memang dia mati kata bila xox mengungkit perangainya sebelum mereka berkahwin.
“Tahu tak pe”
“Okey, dah sampai. Take care sayang”
“Thanks”


Keon dah pelik tengok muka berseri Fikri sejak masuk dalam bilik mesyuarat tadi. Senyum tak lekang dari bibir. Dah tersampuk apa gamaknya budak ni. Cekap jemarinya menaip dikekunci laptop.
Kau salah mkn ubat ke pagi tadi?

Berkerut dahi Fikri bila membaca pesanan dari Keon. Mata segera dialih pada teman yang duduk dihujung meja, tersengih memandangnya.
Takde maknanya

Dah tu kena loteri ka?

Haram la wei…..

Nak share?

Nanti aku story

Now…. Aku dah bosan dgn meeting ni…

Gila kepochi…. Mengalahkan Cah…

Lantak…. Aku tak kisah nak kata apa… cepat story….

My wife in da house…..

Serius?????!!!!!!!!!!!!!!!

Kau ingat aku main-main…..

Tahniah wei…. Berjaya jugak pujuk awek tu duduk dengan kau ye

See the leg la

Byk panau…….


“Fikri. Any thing want to share with other? Nampak macam sibuk benar menaip” terhenti taipan pada skrin. Kantoi. Bos nampak pula dia dok sibuk buat kerja lain. Ni semua Keon punya pasai.
“No bos, just reply email from vendor”
“Okey good, so next agenda is….”
Dia dah dengar apa yang bos didepan bercakap bila nampak masej dari Keon.
Gila bos pun perasan,,, betul punya kantoi la kau….

Mata dialih pada Keon yang tunduk memandang skrin. Gila pandai cover line. Nak kena betul mamat sorang ni. Nak kena balik menuntut ilmu kenakan orang dengan isteri tersayang. Siaplah kau lepas ni Keon.

4 comments:

sue said...

Hahaha... Wife u memang baik ...u ja yang perasan...
So sweet... nak lagi...

miznza84 said...

best2... sambung lagi fisha...

fisha..MM xde n3 baru ker?

MaY_LiN said...

hihihi..
ni buat abang tambah sayang ira ni

arsha wangi said...

ahaha. comel gila cite ni. :D

kekawan

About Me

My photo
only a simple person with the simple mind....:-) semua layan jek....